dinsdag 24 mei 2011

The African Beauty... another dress ;)!

A couple of months ago the Dutch Cosmopolitan had a piece on the new summer fashion and must-haves. They were really enthousiast about the new jump-suits and maxi-dresses. But, said the writer, those fashion items are only for tall people. I totally disagree! I think that, for example a maxi-dress, gives someone who is short some extra length (when it is worn the right way.. of course). But, it makes a tall person even taller... which is what they like in the fashion-world. I am not blessed with tallness, but I will continue wearing and making those long dresses ;)... I just love them :)!


Let me get to my real point today haha! Which is an African looking maxi-dress :). I can already picture me in it on a beach, drinking a cocktail... or at some late hour in a bar somewhere tropical, sometime haha! Anyway! The top was a big challenge because it is a non-stretch fabric and I wanted to make it folded. So that took about an eve to make it right... but it has worked out well :)! The rest of the dress was easy, there is rubber in the back of it, so no zip-work there... some folding at the front of the skirt to make it fit... and tada! Ready to wear! Give me one good reason to buy it in a store... paying toooo much for it ;)!


Een paar maanden geleden stond er een stukje in de Cosmopolitan over de nieuwe zomer mode van dit jaar. Ze waren heel enthousiast over de nieuwe jump-suits en maxi-jurken. Maar, zo zei de schrijfster, deze items zijn alleen bedoeld voor lange mensen. Daar ben ik het dus niet mee eens! Ik vind dat bijvoorbeeld zo'n lange jurk iemand die wat kleiner is juist een beetje extra lengte geeft (mits gedragen op de juiste manier natuurlijk ;) haha). Aan de andere kant maakt het een lang iemand natuurlijk nog langer en daar houden ze in het mode wereldje van... Nou heb ik niet vooraan gestaan bij het uitdelen van lengte haha, maar ik blijf deze lange jurken gewoon dragen :). Ik vind ze echt geweldig!

Dan even naar waar het hier echt om gaat haha ;)! Dat is een afrikaans uitziende lange jurk :). Ik waan mezelf al ergens op het strand met een cocktail, of op een veel te laat tijdstip in een of andere tropische bar... Juist! De top van deze jurk was een echte uitdaging want de stof heeft geen stretch en ik wilde hem daarom geplooid hebben. Het heeft me een avond gekost om hem goed te krijgen... maar het is gelukt :)! De rest van de jurk is eenvoudig, er zit elastiek in de rug, dus hoefde ik niet moeilijk te doen met een rits... er zitten nog een paar plooien bovenaan de rok om hem goed te laten zitten... en tada! Klaar is kees! Geef mij eens een goede reden waarom ik dit in een winkel zou gaan kopen... voor veeeel te veel geld ;)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten