maandag 16 mei 2011

Something old, something new!

Here we are again :)! Next to designing clothes I really love to draw and paint. I have been seriously drawing portraits since I was 14. It started with simple portraits, barely recognizable. But as the Germans say "ubung macht meister"!

The first drawing is a drawing of Gimli. One of my favourites out of my Lord of the Rings period :) (yes I have had one...). Took me about two weeks to draw it, but the result was worth every second. The second drawing is a recent one. I have drawn/painted it about two weeks ago. The original picture was on the cover of the Dutch Marie Claire :). I could not resist it!



Daar zijn we weer :)! Naast het maken van kleertjes vind ik het echt heel erg leuk om te tekenen en schilderen. Ik ben serieus aan de slag gegaan met portretteren op mijn 14e. Ben begonnen met simpele, amper lijkende kladsels. Maar zoals de Duitsers zeggen "ubung macht meister"!

De eerste tekening hier is er een van Gimli. Een van mijn favoriete tekeningen uit mijn Lord of the Rings periode :) (jaja.. ik heb er een gehad...). De tweede tekening is een recente. Ik heb hem ongeveer twee weken geleden getekend/schilderd. De originele foto stond op de cover van de Marie Claire :). Ik kon hem niet weerstaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten